SocialMedia

شبکه های اجتماعی و تاثیر اون رو فروش

شبکه و اجتماع مفاهیم جدیدی نیستند که بخوان تازه وارد دایره لغات ما بشن از قدیم و قبل از دوران تکنولوژی ما برای فروش و عرضه محصولات به صورت حضوری به شهر و کشور‌های مختلف میرفتیم و شبکه یا اجتماعی از مشتریان ، طرفداران یا منقد‌هایی از خودمون میساختیم و افرادی که این شبکه هارو به وجود میاوردن بسته به بزرگی و کوچک بودن این اجتماع دارای قدرت و منسب میشدن و میتونستن حتی قیمت برخی موارد رو تعیین کنند.

مثلا اگه شما تاجر گندم بودی و قدرت مدیریت این محصول رو به صورت وسیع داشتی با بالا یا پایین آوردن عرضه و تقاضا میتونستی قیمت رو کنترل کنی.

با پیشرفت تکنولوژی این روند به سمت دنیای تکنولوژی حرکت کرد و از طریق سایت ها و اپ های موجود در گوشی های ما همون مفاهیم رو با رویکرد جدید به ما نشون داد و امروز کسانی که تونستن تو این بستر جدید خودشون رو رشد بدن موفقیت خودشون رو تثبیت کردن و این رو میتونیم به صورت خیلی واضح ببنیم میگید چه جوری ؟ کافیه یه سری به پیج های معروف تو اینستاگرام بزنیم و یه قیمتی از هزینه تبلیغات و روش های تبلیغشون بگیریم.

شما میگید چرا اینستاگرام ، یه دلیل مهم و غیر قابل انکار دیدن آماره چون آمار هیچوقت به ما دروغ نمیگه ( البته این آمار مربوط به قبل از فیلترینگ اینستاگرام هستش)

طبق آمار مرکز پژوهشی بتا تعداد کاربران اینستاگرام از ۲۴ میلیون کاربر در سال ۹۶ به ۴۸ میلیون کاربر در سال ۱۴۰۰ رسیده است. یعنی در طی ۴ سال رشد دو برابری داشته است. بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که رشد فالوئر کاربران برتر شامل سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام نسبت به کاربران معمولی این برنامه، افزایش قابل توجهی داشته است.

هر صنعتی اگه به سمت صنعتی شدن پیش بره ( چون هر صنفی برای صنعتی شدن اول از همه نیازه به تقاضای بالا داره ) یواش یواش سبک خودش رو به وجود میاره تا بتونه از میون رقبا خودش رو متمایز کنه و مخاطب بیشتری رو به سمت خودش جذب کنه این قضیه الان بین پیج های محبوب ایران کاملاً قابل مشاهده است.

حالا با پیشینه‌ای که گفتیم و دلایلی که موجود هستش میتونیم بگیم اینستاگرام جای مناسبی برای رشد کسب و کار شماست البته اینم باید بدونیم که هر زمین بازی قواعد خاص خودش رو داره که اگه بلد نباشیم ممکنه نتیجه عکس بده من چند تا از نکته هایی که هم تیم تو این چند سال از کار کردن با مشتریانش ، متوجه شده رو براتون لیست میکنم امیدوارم بدردتون بخوره.

  • اول از همه محتوا ، محتوا تو جذب مخاطب خیلی مهمه و باید به کسی سپرده بشه که سررشته یا حداقل ذوقی در نوشتن داشته باشه تا بتونه رو مخاطب اصلی تاثیر بذاره ( ما تو هم تیم رو محتوا حساسیم و سعی میکنیم به سلیقه مخاطب محتوا تولید کنیم)
  • دومی گرافیک ، ما وقتی از چیزی خوشمون میاد که تو نگاه اول جذبمون کنه اینستاگرام هم چرا محبوب شد چون بر پایه عکس و گرافیکه ( هم تیم تخصصش گرافیکِ پس خوب میدونه چه خلاقیتی به خرج بده که مخاطب خوشش بیاد )
  • سومی زمانبندی ، به نظر من باید تقویم محتوا داشته باشید که بر اساس اون پیش برید هم به کار نظم میده هم باعث میشه یه ماهیت به محتوای پیج میده که وسط کار یه هو عوض نمیشه ، مثلاً محتوای یک ماه جلو چشتون باشه که حتی اگه نتیجه مورد دلخواهتون نبود متوجه اشتباهش بشید ( ما تو هم تیم بدون تقویم محتوا پیجی رو اداره نمیکنیم )
  • چهارمی همدلی ، ما همونجوری که گفتیم دنبال ساخت یه شبکه و اجتماع صمیمی هستیم که مخاطب مارو یادش بمونه و با ما احساس راحتی داشته باشه حرف دلشو بزنه و مارو جزوی از خودش بدونه ( این اصل رو حتی تو همین نوشته ای که شما دارید میخونید هم رعایت کردیم )
  • پنجمی کیفیت ، خیلی مهمه و بیشتر اوقات به خاطر کمبود بودجه یا دقت نکردن به انتخابمون باعث میشیم فقط پیجمون پر بشه نه به هدفمون میرسیم و باعث میشه کل ذهنیتمون نسبت به این مسائل تغییر کنه پس حواستون باشه اگه بودجتون کمه با کم شروع کنید ولی گول حرفارو نخورید آبی که ریخته شده رو نمیشه جمع کرد یه مثال خیلی ساده مقایسه تویوتا رو با ماشین های چینی در نظر بگیرید همیشه زیاد بودن آپشن مزیت نبوده ( هم تیم توی سایتش از روزی که افتتاح شده هدفش رو بر مبنای کیفیت و اصول گذاشته و امیدواریم تو این مسیر ثابت قدم بمونیم)

اینا مواردی بودن که اگه بتونیم رعایشتون کنیم تو این بستر خیلی خوب میتونیم رشد کنیم و به نتیجه های خیلی خوبی برسیم که یکیش صدردرصد تاثیر مستقیم رو فروش ما خواهد بود.

اگه نیاز به مشاوره یا راهنمایی تو زمینه گرافیک ، شبکه‌های اجتماعی و یا توسعه و طراحی سایت و اپلیکیشن داشته باشی میتونی رو هم تیم حساب کنی ما یه جلسه رایگان با چایی یا نسکافه در خدمتت هستیم و قول میدیم دست خالی برنمیگردی.

ارادتمند تیم توسعه هم تیم

نظر شما چیه؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *