هدف اصلی از چاپ یک بروشور، معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و مخاطبان است. اما یک بروشور مؤثر علاوه بر معرفی محصولات فعلی، باید دورنمایی از برنامههایی که قرار است در آینده انجام دهید را هم در معرض دید مخاطب قرار دهد. برای مثال، فرض کنید که شما صاحب یک شرکت تولید مبلمان هستید. در این صورت، بروشور شرکت شما باید شامل تصاویر محصولات تولیدی، معرفی ویژگیهای شاخص، برتریهای شرکت شما نسبت به شرکتهای رقیب، اطلاعات مربوط به خدمات پس از فروش و راههای ارتباطی با شما باشد. حتماً توجه داشته باشید که یک بروشور خوب علاوه بر داشتن متن جذاب و تأثیرگذار، حتماً باید شامل عکسها و تصاویر متعدد نیز باشد.